Folkeskolens formålsparagraf er blevet drænet for indhold. Det viser en ny analyse fra Tænketanken Prospekt. Selvom formålsparagraffen er vokset i omfang, er dens betydning for skolens teori og praksis blevet svækket.

Det er en af årsagerne til, at folkeskolen er blevet fanget i en omfattende detailregulering, den såkaldte målstyring.

Bag analysen står ph.d. og seniorrådgiver i Tænketanken Prospekts program for medborgerskab og samfundspolitik, Thomas Aastrup Rømer.

Pressemeddelelse
Ritzau
30/11/2023
Link

Vær på forkant med Danmarks nye værdipolitiske tænketank.

Cookie information

Denne hjemmeside bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores hjemmeside.

3rd Party Cookies

This website uses Google Analytics to collect anonymous information such as the number of visitors to the site, and the most popular pages.

Keeping this cookie enabled helps us to improve our website.