Nogle tror måske, at studerende på vores uddannelser lærer at tænke selv. Og at lærerne bedst kan vurdere kvaliteten af en eksamensopgave ud fra hans eller hendes omgang med elev, fag og undervisning? Det ligger på en måde i kulturens indre, tænker man. Hvem glemmer nogensinde sine lærere og deres bedømmelser?

Men nej, det er ved at være slut nu med al denne mærkelige og lidt uforudsigelige selvstændighed. På mindst ét dansk universitet arbejdes der på at udbrede brugen af AI ved eksaminer, når der skal skrives opgaver. Og i nogle kredse foreslår man endda, at man også skal bruge AI til at bedømme opgaverne. Lad mig uddybe.

Thomas Aastrup Rømer om digitalisering i uddannelsessystemet.

Kommentar
Kontrast
30/08/2024
Link

Vær på forkant med Danmarks nye værdipolitiske tænketank.

Cookie information

Denne hjemmeside bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores hjemmeside.

3rd Party Cookies

This website uses Google Analytics to collect anonymous information such as the number of visitors to the site, and the most popular pages.

Keeping this cookie enabled helps us to improve our website.